Noile metode de recrutare a angajaților

București, 6 iunie 2017

Au trecut timpurile în care candidatul trebuia să citească zilnic sute de anunțuri în ziare pentru a-și găsi un loc de muncă. Deoarece internetul a devenit pentru mulți npua lor lume, este de așteptat că și joburile se caută de preferință în mediul online.
Utilizatorii beneficiază de ofertele portalurilor de joburi generaliste, dar au și posibilitatea de a accesa portaluri specializate pe un singur domeniu, ajutându-i astfel pe cei care știu deja ce caută să își atingă mai repede obiectivul – un nou loc de muncă. Mari avantaje aduc motoarele de căutare ca Jobswype, care adună toate ofertele disponibile online într-un singur loc. Rețelele sociale măresc, la rândul lor, concurența existentă între mediile print și online, deci între cele tradiționale și cele moderne. Noi vă dezvăluim, cum reacționează companiile la acest trend în căutarea locurilor de muncă și cum se adaptează cerințelor aplicanților. Ofertele online se bucură de un succes constant și crescând. 90% din participanții la un sondaj de opinie efectuat la nivel european de Jobswype în martie 2017 au declarat că își caută locuri de muncă preponderent online. Iar companiile reacționează la această tendință, după cum demonstrează un studiu din 2015 al site-ului Statista.de - 95,6% mizează în recrutarea noilor angajați pe serviciile portalurilor de joburi.Pentru a-și asigura obținerea celor mai bune rezultate, copmaniile încearcă să își plaseze anunțurile în medii cu vizibilitate cât mai mare. Portalurile de joburi generaliste asigură pe de o parte o vizibilitate maximă și un public foarte mare, însă există, pe de altă parte, riscul de a primi și numeroase aplicații de la candidați ne- sau foarte prost calificați. Portalurile de joburi specializate se adresează în schimb în mod direct publicului lor țintă. Un alt avantaj al portalurilor de joburi este că acestea, de obicei, oferă companiilor-client și soluții integrate de genul applicant tracking systems, care preiau întreaga administrare a aplicațiilor primite. Acest lucru nu este nici pe departe un dezavantaj pentru candidați, după cum am văzut de curând. La succesul anunțurilor plasate astfel contribuie însă și alți factori, de exemplu o stilistică și o așezare în pagină adecvate mediului online. Anunțurile online nu sunt copii ale fișelor de post. Acestea se recomandă să nu conțină mai mult de 200-300 cuvinte și să fie cât mai exacte, pentru a atrage o cantitate cât mai mare de răspunsuri dezirabile, adică aplicații ale unor candidați cât mai calificați. Titlul jobului, la rândul său, trebuie să fie cât mai aproape de numele profesiei, pentru a fi înțeles cât mai bine de potențialii candidați. Putem, deci, spune că, folsind metodele și mediile adecvate, companiile pot atrage cei mai buni și calificați candidați pentru angajare, abordându-i în mod direct exact acolo unde își petrec majoritatea timpului – în mediul online. Sucesul acestei formule îl demonstrează nu în ultimul rând paginile dedicate carierei ale versiunilor online ale clasicelor cotidiene, pagini devenite, la rândul lor, un fel de portaluri de joburi. După cum se spune în engleză: „If you can’t beat them, join them“.

Photo material

Show blog posts